Op de tekentafel: houtsnede Noordzeestrand

Deze maand op de tekentafel het proces van de houtsnede "Noordzeestrand". Voor een expositie dit najaar ben ik bezig met een serie werken met als thema het strand en de zee. Beeldbepalend in deze prent is de grote wolk die boven het strand hangt. Daarom ben ik begonnen met hele kleine stapjes grijs-/blauwtinten, inmiddels ben ik zes drukgangen ver en heb ik net het blauw van de lucht aangebracht. Om het strand verder uit te werken heb ik denk ik ook nog ongeveer 6 drukgangen nodig en dus ben ik op dit moment precies op de helft. Hopelijk kan ik volgende maand het eindresultaat hier laten zien.



1e drukgang, volledig grijs-/wit, zonder dat er gegutst is in de houtplaat.






2e drukgang



4e drukgang




Links de 4e drukgang, rechts 2x de vijfde drukgang, op zoek naar de goede kleur...





En de zesde drukgang, met het aanbrengen van het blauw wordt ook ineens het beeld veel duidelijker.

Wordt vervolgd!

Reacties

Populaire posts