Wachtend op de herfst in de Buitenkerk Kampen


In de herfst van 2013 begon ik met een fotoproject, iedere ochtend om kwart voor negen maakte ik een foto van een wilg aan de Hasselterdijk. Het werd voor mij persoonlijk een heel bijzonder project. Halverwege het project bleek een familielid namelijk ernstig ziek. De boom werd mijn houvast, iedere ochtend even naar de boom om hem te fotograferen. Even uit de achtbaan stappen die het leven op dat moment was. Gelukkig kwam er na de zware herfst een mooie lente (die ik ook 70 dagen lang volgde) en gaat het nu goed met mijn familie. Maar de speciale gevoelens bij dit project blijven.


Daarom vind ik het bijzonder en ben ik heel blij dat het project nu een hele mooie plek heeft gekregen in de Buitenkerk in Kampen. De komende maand zijn de twee doeken, "Wachtend op de herfst" en "Wachtend op de lente" hier te zien. Ik hoop dat de mensen die vanavond komen voor Allerzielen net zo veel troost in deze doeken kunnen vinden als dat de boom mij gebracht heeft.

Vesperviering in de Advent met de Schola Campensis.

Daarnaast is er op zondag 27 november om 16.30 in de Buitenkerk in Kampen een vesperviering met medewerking van de Schola Campensis olv van Ditty van den Berg en pastor Schoorlemmer. Het thema is: Tijd: vergankelijkheid en verwachting. Tijdens de overweging zal pastor Hans Schoorlemmer aandacht besteden aan de twee fotokunstwerken "Wachtend op de herfst" en "Wachtend op de lente". Iedereen van harte welkom.


Reacties

Populaire posts